The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content Accessibility
New release
Coming 
None

Si le temps le permet (version inuktitut)

2003 0 s
Leaving soon

Documentaire personnel de l'artiste Élisapie Isaac. En pleine immensité boréale, au bord de la mer Arctique, un village : Kangirsujuaq, au Nunavik. Ici, traditions et modernité se croisent quotidiennement. Les rires des enfants habitent joyeusement les rues, les jeunes carburent à la culture « du Sud », alors que les vieux tentent encore de se faire à leur étrange sédentarité. Dans cette toundra à couper le souffle, la jeune cinéaste originaire de Salluit, maintenant installée à Montréal, décide de plonger au coeur de ses origines.

We're sorry, this content is not available in your location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Share
Si le temps le permet (version inuktitut)

Details

Documentaire personnel de l'artiste Élisapie Isaac. En pleine immensité boréale, au bord de la mer Arctique, un village : Kangirsujuaq, au Nunavik. Ici, traditions et modernité se croisent quotidiennement. Les rires des enfants habitent joyeusement les rues, les jeunes carburent à la culture « du Sud », alors que les vieux tentent encore de se faire à leur étrange sédentarité. Dans cette toundra à couper le souffle, la jeune cinéaste originaire de Salluit, maintenant installée à Montréal, décide de plonger au coeur de ses origines.

Enjoy the NFB experience on your favourite device

Education

Ages 12 to 17
School subjects
This documentary is a way for young people to learn more about the diversity of First Nations and their lands. The story of this young Inuit woman and the testimonials from members of her community can lead students to ask questions about the challenges faced by Canada’s Aboriginal peoples, e.g.: What role does modernity play? What are they doing to preserve their heritage? The teacher can wind up the conversation by asking everyone to think about the importance of his or her own roots.