The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content Accessibility
New release
Coming 
None

Moi, je fais de l'art comme Andrew Qappik

2005 11 min
Leaving soon

Série de six courts métrages, qui jette un regard d'enfant sur un groupe éclectique d'artistes canadiens en arts visuels. Andrew Qappik est un graveur inuit de renommée mondiale vivant à Pangnirtung, au Nunavut. D'abord inspiré par les images des bandes dessinées qu'il lisait quand il était enfant, Andrew puise aujourd'hui ses sujets dans les histoires, les traditions et les événements quotidiens de son univers. Dans Moi, je fais de l'art comme Andrew Qappik, il fascine les élèves en créant sous leurs yeux une gravure en relief en utilisant une pierre à savon comme support. Puis, c'est au tour des enfants. …

We're sorry, this content is not available in your location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Share
Moi, je fais de l'art comme Andrew Qappik
  • Moi, je fais de l'art
    Moi, je fais de l'art
    2005 6 films
    Série de courts métrages, qui jette un regard d'enfant sur un groupe éclectique d'artistes canadiens en arts visuels.

Details

Série de six courts métrages, qui jette un regard d'enfant sur un groupe éclectique d'artistes canadiens en arts visuels. Andrew Qappik est un graveur inuit de renommée mondiale vivant à Pangnirtung, au Nunavut. D'abord inspiré par les images des bandes dessinées qu'il lisait quand il était enfant, Andrew puise aujourd'hui ses sujets dans les histoires, les traditions et les événements quotidiens de son univers.



Dans Moi, je fais de l'art comme Andrew Qappik, il fascine les élèves en créant sous leurs yeux une gravure en relief en utilisant une pierre à savon comme support. Puis, c'est au tour des enfants. Explorant l'imagerie symbolique d'Andrew, ils créent dans la mousse de polystyrène une gravure en relief représentant leur autoportrait.

  • None
    Jane Churchill
    Elaine Shatenstein
    Tony Reed
    Elana Medicoff
    Audio Postproduction SPR Inc.
    Élise Bertrand
    Sylvain Brassard
    Philippe Racine
    Patrick Rioux
    Laurie Paquette
  • direction
    Jane Churchill
  • producer
    Tamara Lynch
  • director of photography
    Michael Wees
  • location sound
    Nick Huard
  • editing
    Joey Calugay
  • series researcher
    Jane Churchill
  • series art consultant
    Nancy Retallack-Lambert
  • art consultant
    Christine Lalonde
  • artist
    Andrew Qappik
  • original music
    Eric Lemoyne
  • photographs
    Garth Gilker
    Jane Churchill
  • additional art consultant
    Jenni Blackmore
    Sharon Fernandez
    Anne Newlands
    Willie Reid
    Dale Sheppard
    Wendy Wilson
    Vivian Grey
  • sound effects creation
    Karla Baumgardner
  • post-sync effects recording
    Geoffrey Mitchell
    Luc Léger
  • sound mixer
    Shelley Craig
    Geoffrey Mitchell
  • French adaptation
    Huguette Gervais
  • voice
    Benoit Rousseau
    Roxan Bourdelais
    François-Nicolas Dolan
    Olivier Faubert
    Émilie Gervais
    Samuel Hébert
    Rosemarie Houde
    Sarah-Jeanne Labrosse
    Aliocha Schneider
  • consultant
    Veronica Barton
    Louise Malette
  • online editing
    Sylvain Desbiens
    Denis Gathelier
  • editing technical support
    Chaz Oliver
    Ochelle Greenidge
    Martine Forget
    Phyllis Lewis
    Danielle Raymond
  • animation design
    Jane Churchill
  • animation
    Benoît Chagnon
  • titles
    Benoît Chagnon
  • digital imagery
    Louise Overy
    Pierre Landry
  • marketing officer
    Moira Keigher
  • post-production coordination
    Claude Cardinal
    Linda Payette
  • administration assistant
    Christine Williams
  • administration
    Marie Tonto-Donati
    Nickie Merulla
  • executive producer
    Sally Bochner

Enjoy the NFB experience on your favourite device

Education

Ages 9 to 12
School subjects
Have students research genetic alteration, then have them research the current status of genetic alteration and compare with the documentary’s predictions. Draw conclusions about the reliability of scientific predicting. Using Four Corners, Thinking Hats, Value Lines or other strategies, share opinions about genetic alteration. Formally debate the biological and ethical issues. Students can then devise strategies to influence government decisions. Media students can examine the way the film expresses its point of view.
Moi, je fais de l'art comme Andrew Qappik
Purchase options
Also available