The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content Accessibility
New release
Coming 
None

Impromptu

2013 10 min
Leaving soon

Ce court métrage d'animation évoque le pouvoir rédempteur de la nourriture, du vin, de la musique et de l’amour selon la perspective de l’humain moderne. Alors qu’il prépare un autre repas gastronomique à l’intention de sa jeune famille, Chuck reçoit un appel quelque peu effervescent de sa conjointe, lui annonçant qu’elle vient d’inviter un groupe de collègues à la maison pour célébrer une victoire remportée au travail. À mesure qu’avance la soirée, les festivités se mettent à déraper lentement, mais sûrement, jusqu’à ce que tout semble rentrer dans l’ordre comme par enchantement.

This content is not available for free viewing in your location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Share
This work deals with mature subject matter. Viewer discretion is advised.
Impromptu

Extras

Details

Ce court métrage d'animation évoque le pouvoir rédempteur de la nourriture, du vin, de la musique et de l’amour selon la perspective de l’humain moderne. Alors qu’il prépare un autre repas gastronomique à l’intention de sa jeune famille, Chuck reçoit un appel quelque peu effervescent de sa conjointe, lui annonçant qu’elle vient d’inviter un groupe de collègues à la maison pour célébrer une victoire remportée au travail. À mesure qu’avance la soirée, les festivités se mettent à déraper lentement, mais sûrement, jusqu’à ce que tout semble rentrer dans l’ordre comme par enchantement.

This work deals with mature subject matter. Viewer discretion is advised.
  • director
    Bruce Alcock
  • producer
    Tina Ouellette
    Annette Clarke
    Michael Fukushima
  • script
    Ed Riche
    Bruce Alcock
  • None
    Maxime Allard
    Clémentine Rainville
    Mélanie Laberge
    Élise Bertrand
    Philippe Martin
    Jean-Philippe Baril-Guérard
    Nathalie Coupal
    Elizabeth Murray
    Kathy Watt
    Fion Yung
    Lynn Andrews
    Leo Bruce
    Lynn Kristmanson
  • storyboard
    Bruce Alcock
    Cesare Battista
  • art direction
    Bruce Alcock
    Cesare Battista
  • animation
    Bruce Alcock
    Cesare Battista
  • additional animation
    François-Marc Baillet
    Jerome Metraux
    Michael Mann
    Ken Meyer
    Zachary Green
    Kyle Sharpe
    Lokesh Reddy
    Wes Sargent
    Ian Godfrey
    Nathaniel Akin
  • stereo consultant
    Francisco Massanet
  • editing
    Cesare Battista
  • production coordination
    Allison Barry
    Chris Brodie
  • French versioning director
    Benoit Rousseau
  • translation
    Paul Gagné
    Lori Saint-Martin
  • sound design
    Alex Hall
    Wayne Kozak
    Chris McIntosh
  • sound recording
    Don Ellis
    Scott Yates
  • technical coordination
    Steve Hallé
  • digital imagery
    Éloi Champagne
    Randall Finnerty
  • sound mixer
    Jean Paul Vialard
  • administration
    Victoire-Émilie Bessette
    Rosalina Di Sario
    John William Lutz
    Vanessa Larsen
  • marketing officer
    Melissa Wheeler
  • musician
    Bill Brennan
    Paul Bendzsa
    Duane Andrews
    George Morgan
    Bruce Alcock
  • executive producer
    Tina Ouellette
    Bruce Alcock
    Ravida Din
    Roddy McManus

Enjoy the NFB experience on your favourite device

Education

Ages 18+
School subjects

This animated short is ideal for psychology students learning about personality, temperament, conflict, and expectations in adult relationships. Where do you rate the main characters on the spectrum of introversion–extraversion? Why? Explain how line, colour, sound and music contribute to the characters’ personalities. How do the characters’ dialogue and the actors’ performances contribute? Is the couple’s underlying conflict resolved? Why? What conclusions do you draw about the nature of their relationship? How accurate can such a conclusion be?