The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content Accessibility
New release
Coming 
None

Square Roots

2006 2 min
Leaving soon

Un robot se promène frénétiquement dans la rue dans un état de préoccupation constante. Il reçoit un nombre incalculable de messages électroniques par le biais de son antenne. En dépit de la fatigue et du stress, rien ne peut l'arrêter... sauf peut-être un accident de la route. Film sans paroles. Ce film a été produit dans le cadre du Hothouse 3, stage de formation offert aux cinéastes de la relève par le Studio d’animation de Montréal. Le thème central de cette troisième édition était « Air & chez-soi».

We're sorry, this content is not available in your location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Share
Square Roots
  • Hothouse
    Hothouse
    2003 - 2024 14 editions
    Courts, surprenants et toujours divertissants ! Visionnez les courts métrages d'une minute réalisés par de nouveaux talents dans le cadre de notre stage en animation Hothouse.

Details

Un robot se promène frénétiquement dans la rue dans un état de préoccupation constante. Il reçoit un nombre incalculable de messages électroniques par le biais de son antenne. En dépit de la fatigue et du stress, rien ne peut l'arrêter... sauf peut-être un accident de la route. Film sans paroles.


Ce film a été produit dans le cadre du Hothouse 3, stage de formation offert aux cinéastes de la relève par le Studio d’animation de Montréal. Le thème central de cette troisième édition était « Air & chez-soi».

  • director
    Patrick Doyon
  • mentoring director
    Shira Avni
  • producer
    Michael Fukushima
  • executive producer
    David Verrall

Enjoy the NFB experience on your favourite device

Education

Ages 15 to 17
School subjects

The film challenges people to see what happens when they stop, take a break from their sensory overloaded environment and return to nature. How can students find a balance between personal restorative activities and their sensory saturated environment?