The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content Accessibility
New release
Coming 
None

L'esprit à l'intérieur

1990 51 min
Leaving soon

Ce documentaire de Gil Cardinal et Wil Campbell examine les programmes de spiritualité autochtone mis sur pied dans les établissements pénitentiaires fédéraux de l’Ouest canadien. Dirigés par des aînés autochtones, avec l’assistance d’agents de liaison, ces programmes comprennent des ateliers et des cérémonies qui contribuent à remettre les détenus en contact avec eux-mêmes, leur culture et leur spiritualité.

This content is not available for free viewing in your location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Share
L'esprit à l'intérieur

Details

Ce documentaire de Gil Cardinal et Wil Campbell examine les programmes de spiritualité autochtone mis sur pied dans les établissements pénitentiaires fédéraux de l’Ouest canadien. Dirigés par des aînés autochtones, avec l’assistance d’agents de liaison, ces programmes comprennent des ateliers et des cérémonies qui contribuent à remettre les détenus en contact avec eux-mêmes, leur culture et leur spiritualité.

  • director
    Gil Cardinal
    Wil Campbell
  • producer
    Jerry Krepakevich
  • executive producer
    Graydon McCrea

Enjoy the NFB experience on your favourite device

Education

Ages 15 to 18
School subjects
The importance of having a positive self-identity is a core message of The Spirit Within. Many incarcerated Aboriginal people struggle to come to terms with their culture while also facing cultural clashes with institutional employees (30:00 to 34:30). How would cultural awareness help to create a more positive correctional environment? What is the symbolism of the circle (39:00)? Ask students to consider ways they might apply the image of the circle (45:00) to mediating conflict in their own lives. Content guide: Language