Cinquantième film de la réalisatrice Alanis Obomsawin, Le chemin de la guérison rend compte de l’enrichissement d’une communauté crie du Manitoba grâce à l’éducation. À Norway House, l’école Helen Betty Osborne bénéficie d’un financement dont jouissent peu d’établissements autochtones. L’œuvre transmet un message d’espoir : avec un encadrement scolaire adéquat, intégrant leur histoire, leur langue et leur culture, les jeunes Autochtones peuvent réaliser leurs aspirations.
Cinquantième film de la réalisatrice Alanis Obomsawin, Le chemin de la guérison rend compte de l’enrichissement d’une communauté crie du Manitoba grâce à l’éducation. À Norway House, l’école Helen Betty Osborne bénéficie d’un financement dont jouissent peu d’établissements autochtones. L’œuvre transmet un message d’espoir : avec un encadrement scolaire adéquat, intégrant leur histoire, leur langue et leur culture, les jeunes Autochtones peuvent réaliser leurs aspirations.
A film that could generate research and discussions relating to Indigenous education. How did colonization undermine traditional education for Indigenous Peoples? How can original Indigenous methods of education be restored to produce knowledgeable and contributing citizens that uphold their cultural integrity while coexisting with the general population? What are examples of traditional education and what is its purpose? How can education meet the needs of Indigenous Peoples? Research and explain how Indigenous education pedagogies could benefit all Canadians. How can the attitudes and beliefs of educators and education stakeholders contribute to Indigenous peoples’ sense of self-worth and levels of achievement? What does a successful First Nations community look like and how can it be maintained?