The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content Accessibility
New release
Coming 
None

Buffy

2010 6 min
Leaving soon

Figure emblématique de la musique folk, Buffy Sainte-Marie s’est acquis une renommée internationale avec sa chanson militante « Universal Soldier ». Dans ce court métrage documentaire, elle livre ouvertement ses espoirs, son point de vue sur la création et sur l’écriture des chansons. Elle nous parle aussi de son rôle de militante autochtone. Toujours passionnée après cinquante ans de carrière, elle est résolument tournée vers l’avenir.

We're sorry, this content is not available in your location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Share
Buffy

Details

Figure emblématique de la musique folk, Buffy Sainte-Marie s’est acquis une renommée internationale avec sa chanson militante « Universal Soldier ». Dans ce court métrage documentaire, elle livre ouvertement ses espoirs, son point de vue sur la création et sur l’écriture des chansons. Elle nous parle aussi de son rôle de militante autochtone. Toujours passionnée après cinquante ans de carrière, elle est résolument tournée vers l’avenir.

  • recipient
    Buffy Sainte Marie
  • script
    John Walker
  • direction
    John Walker
  • producer
    Kent Martin
  • director of photography
    Nigel Markham
  • sound recording
    Alex Salter
  • editing
    Kimberlee McTaggart
  • None
    Candice Desormeaux
    Rachel Punwassie
    Sylvia Mezei
  • online editing
    Doug Woods
  • sound mixer
    Brian Power
  • post-production services
    PowerPost Productions
  • centre administrator
    John William Lutz

Enjoy the NFB experience on your favourite device

Education

Ages 12 to 17
School subjects
Before viewing, create an anchor chart on “The Role of an Artist in Society.” After viewing, revisit the chart and add further ideas. Have students write journal/essay on the topic. Does art imitate life, or vice versa? Students create projects showing examples of art (visual, music or drama/dance) illustrating their opinion. What are Buffy’s core beliefs? How does the viewer know? Discuss whether there are still racial stereotypes/barriers for artists today; provide examples.