The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content Accessibility
My List
Your request could not be processed.
This film is already in your list
New release
Coming 
None

Baroque'n Roll

1994 4 min
Leaving soon

Tout d'abord rejeté à cause de ses coutumes différentes et de ses vêtements à l'orientale, un immigrant réussit à s'intégrer à un groupe de jeunes de son âge grâce à sa hardiesse et à son courage. Inspiré par l'article 30 de la Convention des Nations Unies relative aux droits de l'enfant, ce film illustre le droit de l'enfant appartenant à un groupe minoritaire à sa vie culturelle, religieuse et linguistique. Film sans paroles.

We're sorry, this content is not available in your location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Share
Baroque'n Roll

Details

Tout d'abord rejeté à cause de ses coutumes différentes et de ses vêtements à l'orientale, un immigrant réussit à s'intégrer à un groupe de jeunes de son âge grâce à sa hardiesse et à son courage. Inspiré par l'article 30 de la Convention des Nations Unies relative aux droits de l'enfant, ce film illustre le droit de l'enfant appartenant à un groupe minoritaire à sa vie culturelle, religieuse et linguistique. Film sans paroles.
  • director
    Pierre M. Trudeau
  • script
    Pierre M. Trudeau
  • animation
    Pierre M. Trudeau
  • producer
    Thérèse Descary
  • editing
    Suzanne Allard
  • sound editing
    René Robitaille
  • music
    Louis Gagné

Enjoy the NFB experience on your favourite device

Education

Ages 9 to 12
School subjects
Ask students why they think people have prejudices against other races. Have them create a dialogue bubble for specific moments in the movie, then have them write a thought bubble to gain insight into the characters' feelings. Ask English Second Language or French Second Language students to write a letter home explaining what happened that specific day (“First, I arrived..., then...”). Ask English Language Arts students to write a newspaper article describing the events in the film.
Baroque'n Roll
Purchase options
Also available